Koskowej Góry

Przeszedłszy go osiągamy Skomielną Czarną (ok. 1 g). Podchodzimy teraz kąpn. obok zabytkowego kościółka z grupą pięknych lip i obok dawnego dworu, później na pn. wsch. stromo na wzgórze Kokorzyk (644 m), którego szczyt zostaje nieco na wsch. Spod niego widok na Stołową Górę na pd. i Koskową Górę na zach. Następnie lasem i polanami obniżamy się ku osiedlom w bocznej dolinie u stóp Kokorzyka. Dolinką schodzimy w dół potoku do Więcierzy ze sklepem GS. Idziemy drogą w górę, lecz niebawem skręcamy z niej w prawo i polną drogą podchodzimy na pn., a później na pn. wsch. do bukowego lasu i nim stromo na pn. na polanę Jaworzyny (źródło) z osiedlem i ciekawą drewnianą kapliczką. Roztacza się stąd widok na Lubogoszcz i doi. Raby, Strzebel i Zębalową, i na dalszym planie, wychylający się zza Zębalowej Luboń. Między Lubogoszczą a Strzeblem w przedłużeniu doliny widać Mszanę Dolną, a dalej w lewo Ciecień i Snieżnicę na prawo. W połowie polany spotykamy zn. żółte (nr 310, ok. 2 g.). Wspólnie z nimi osiągamy wkrótce polankę Chłopskie (ze źródłem) na grzbiecie Kotonia. Stąd na główny, zalesiony szczyt Kotonia na wsch. (w prawo) ok. 14 g.